عدالت خداوند
کانون سیدالشهدا
هرروزی که درآن گناه نشود آن روز عید است. امام علی(ع)

 

  آيا وجود کاستی ها و بلاياي ويران گر با عدالت خداوند سازگار است؟
  اگر نظام آفرينش بر اساس دادگري و فرزانگي آفريده شده است چرا زلزله ها، سيل ها، طوفان ها، بلاهاي طبيعي، رنگ هاي نژادي و... در آفرينش وجود دارد و از اين راه ها زيان هاي وحشت ناك، گريبان گير انسان ها مي گردد؟
پاسخ اين است كه آفريدگار هستي، جهان را بر پايه ي نظام علـّت و معلولي و سبب و مسببّي آفريده است كه نظامي حكيمانه و استوار مي باشد.
-         بر اثر تابش نور خورشيد بر اقيانوس ها و درياها، آب ها به صورت بخار به طرف بالاصعود نموده و سوار بر ابرها و با كمك باد به سراسر دنيا منتشر گشته و به صورت بارش بر زمين مي بارد.
-         با باريدن بارش ها،سرزمين ها آباد و خرم می گردد و با پديد آمدن جنگل ها، ميوه ها، محصولات غذايي و... شرايط زندگي حيوان ها و انسان ها هموار مي گردد.
-         اگر با تدبير و درايت عمل گردد؛ شهر ها آباد، دردها درمان، بيماري هاي واگير دار كنترل، مزارع سرسبز و پر محصول، سيل ها كنترل، زلزله ها كم زيان، روابط ميان انسان ها هنجار، و ناهنجاري ها رخت بر مي بندد. و بالاخره حقوق انسان ها مراعات، و صلح و صفا حكم فرما مي گردد.
 
-         اگر تدبير و درايت نباشد؛ فقر و درماندگي، و سيل ها و زلزله هاي ويرانگر گريبان گير انسان ها خواهد شد. نيز كشت زارها آفت زده و كم محصول، و نا هنجاري و بزهكاري ها أمان و امنيت را از انسان ها گرفته و حقوق انسان ها مورد تاخت و تاز قرار خواهد گرفت. و سرانجام جنگ و كينه و دشمني، جهان گستر خواهد شد.
 
-         اگرانسان ها در كارهايشان مجبور باشند؛ كارهایشان چه خوب و چه بد، نه قابل ستايش می باشد و نه قابل سرزنش و از طرفي روند تكاملي انسان ها هم امتيازي را به دنبال نخواهد داشت، ولي از آنجا كه انسان داراي اختيار است و حقّ انتخاب دارد،كار خوبش ارزشمند و از كار بدش نكوهش به عمل مي آيد.
-         نتيجه آنكه كاميابي ها، سعادت مندي ها و پيشرفت ها و از سوي ديگر شكست ها، بدبختي ها و ركودهاي انسان ها به دست خود آنان و خواست خود آن ها ست.
-         انسان ها مي توانند با انتخاب حكمرانان فرزانه و پيمودن راه هاي توسعه و پيشرفت، زندگي ايده آل و ارزنده اي داشته باشند و نيز مي توانند با بي تفاوتي و گزينش نا بكاران، صحنه را براي جاه طلبان خون ريز و خود كامه فراهم نمايند و...
-         انسان مي تواند آن گونه كه بخواهد زندگي خود را پايه گذاري نمايد بنابراين اگر همه چيز در جهت خوشبختي و پيشرفت انسان ها به پيش رفت خواست خود انسان ها بوده است و اگر جامعه ي انسان ها لبريز از فساد و تباهي، و تجاوز و ستم گري شد نيز انتخاب خود انسان ها می باشد.
-         خاطر نشان مي گردد كه كارخانه هاي بزرگ در كنار توليدات انبوه و با كيفيتي كه دارند ضايعات بسيار، سموم فراوان و آلودگي هاي نا خوشايندي را نيز از خود بر جاي مي گذارند كه این روندی طبيعي است و نمي توان كارخانه اي را به خاطر اين موارد، نا مطلوب دانست.
-         كره ی پهناور زمين،اقيانوس ها، جنگل ها و... هر يك با گستره اي عظيم و حيرت آور در فضايي بي پايان در حركت اند و بي شك حوادث تلخي را نيز به طور طبيعي در پي خواهند داشت كه بسياري از آن ها با دانش بشري و پيش گيري ها ي لازم قابل تدبير مي باشد.
-         نا گفته نماند كه زلزله، سيل، و بلاياي طبيعي و حکیمانه همه داراي علـّت هاي طبيعي مي باشند كه در جاي خود آمده است و می توان با تدبیرو مدیریّت شایسته، آن ها را مهار و از آسیب های آنان کاست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:, :: 20:39 :: نويسنده : ط.حسینی/ف.داوری

درباره وبلاگ

به وبلاگ ما خوش آمدید موسسه ی سیدالشهدا (ع)
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کانون سیدالشهدا و آدرس kanoon68.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 47394
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1